reklama

Začiatok cesty.

V poradí tretie pokračovanie môjho vlastného príbehu, kde som sa rozhodol spraviť veľkú čiaru za svojim starým životom a skúsiť niečo nové...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

V pondelok 21. Októbra som išiel s kamarátom, ktorý mi vybavil túto prácu, na tzv. "travel shift". Ide o skúšobnú smenu, kde si vyskúšajú vaše schopnosti a následne sa aj vy aj váš zamestnávateľ rozhodnete či máte jeden o druhého záujem. Tento travel shift sa zvykne aplikovať takmer u každého zamestnávateľa. Po príchode som sa najprv zoznámil so Supervisorom Radom (super človek zo Slovenska), ktorý ma následne prevzal a odprevadil hore do kuchyne. Tam som sa zoznámil s 2 chlapmi, ktorý ma dostali na starosť od Rada ma "zasvetit" do práce kitchen portra. Musím povedať, že som mal zmiešané pocity, keď som sa tam postavil, ale povedal som si, že som tu preto, aby som sa naučil jazyk a získal nové skúsenosti. Postupom času, ako mi chlapi ukazovali, čo a ako funguje, som si uvedomoval, že môj level angličtiny je pravdepodobne aj lepší, ako ten ich. Problém bol len v tom, že ja som sa hanbil rozprávať, bál som sa, že poviem niečo nesprávne! Ako tak postupne bežal čas, spoznal som aj ostatných ľudí, ktorý pracovali na tejto pozícii, spoznával som každodenné návyky a fungovanie kuchyne. Začal som spoznávať plno ľudí, či už tých ktorý mi nejako "sedeli" alebo aj nie. Taliani, Španieli, Gréci, Angličania a veľa ďalších kultúr na jednom mieste. Veľa rôznych druhov dialektov angličtiny, ktoré som musel postupne spoznávať a absorbovať. Prvý mesiac – mesiac a pol, som kolegovi, ktorý je priamo z Londýna patril medzi skupinu „cockney“. Musím sa priznať, že som tomuto kolegovi v týchto mesiacoch takmer nič nerozumel (niekedy na mňa rozprával aj 3-4 minúty v kuse) no snažil som sa naťahovať uši a „lepiť“ niečo z tých slov, ktoré som rozumel. Veľa krát to vyzeralo divne, ale Kevin sa stále tváril spokojne. Pre mňa dôležitý fakt bol ten, že som bol dennodenne v kontakte s angličtinou v práci.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Moja rada: Nemajte strach zo svojho levelu angličtiny, lebo je pravdepodobné, že tam kde prvykrát idete pracovať, ľudia budú vedieť menej ako vy.

Po asi 2 týždňoch prespávania na gauči u kamarátov Martina a Janky, sme mali možnosť sa konečne presťahovať do vlastnej izby v časti Edgware.

Obrázok blogu
(zdroj: Marek Eliaš)

Časť Edgware je celkom príjemná časť, kde býva zvyčajne veľa židovských obyvateľov. Samozrejme každá časť ma svoje výhody aj nevýhody.

Výhody nášho ubytovania, kde mimochodom bývame až doteraz je hlavne skvelý prístup do metra. Chôdzou to mám za 2 minúty a sedím v metre. Po nejakom čase strávenom v Londýne považujem tento fakt za veľkú výhodu, nakoľko sa prepravujem takmer vždy len metrom, keďže je to omnoho rýchlejšie ako autobus.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďalšou výhodou nášho ubytovania je cena prenájmu, kde za dooubleroom, platíme s priateľkou dokopy 466£ + každý tretí mesiac účty. Samozrejme tým že náš dom je v Zone 5, kde sa Edgware nachádza je aj cena prenájmu menšia, ako v iných zónach za podobnú izbu. Určite, ale nie je pravda, že nikde v Londýne nenájdete lepšie ubytovanie za podobnú izbu, ako máme my, ale bližšie k centru. Čo je asi pravda, že nikdy nenájdete ideálne ubytovanie tak, aby vám vyhovovala cena, poloha, spolubývajúci, typ nehnuteľnosti, vzdialenosť na zastávku metra a podobne.

Obrázok blogu
(zdroj: Marek Eliaš)

Samozrejme najlepšie je bývať samostatne, ale ak v Londýne nemáte fakt dobre platenú prácu na to radšej zabudnite, ak teda nechcete dávať sám zhruba 700-800£ za priemerne štúdio flat (garzónka). Možnosti na bývanie ako aj na prácu je tu samozrejme dostatok, každý si vyberie to čo mu vyhovuje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Veľa mojich známych mi hovorilo, že v Anglicku už nie je robota a nie je to to čo bývalo - samozrejme to už asi nikde.

Ja som tu primárne prišiel zlepšiť svoju angličtinu a všetko ostatné je druhoradá záležitosť či skúsenosť. Je tu kopec práce a nemá ju kto robiť. Samozrejme, ale ľudia majú veľké očakávania po väčšinou s mizernou angličtinou a chceli by byť hneď manažéri, ale takto to tu bez jazyka nefunguje!

Obrázok blogu
(zdroj: Marek Eliaš)

Hlavné výhody a nevýhody nášho ubytovania: London, Edgware (North London) HA87AU (postcode)

Výhody – veľmi dobrý prístup do metra, lacnejšie ubytovanie, dobrá občianska vybavenosť, bezproblémová časť, parky v okolí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nevýhody - drahšie cestovanie (ak pracujete, ako ja v centre mesta) Týždenná „Travel Card“ 54£, mesačná 210£, Vzdialenosť do centra mesta (okolo 35 minút metrom, autobusom okolo 1 hodina v závislosti od dopravy).

Ako to s mojimi začiatkami tu v Londýne prebiehalo ďalej, s akými prekážkami na začiatku treba počítať, Vám priblížim v ďalšej časti. 

Marek Elias

Marek Elias

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek, ako aj vy. Ak sa cítite nespokojný vo Vašej krajine a váhate či sa Vám oplatí presťahovať do zahraničia alebo nie, v tomto blogu Vám priblížim aj moju "cestu" za takýmto rozhodnutím. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu