reklama

Aj ja som imigrant, ale...

Áno je to tak. Som imigrant, som prisťahovalec, ktorý takmer pred rokom opustil svoju krajinu (legálne). Utiekol som z mojej rodnej krajiny, nie pre vojny, nie preto, že som nemal čo jesť, ale......................................

Písmo: A- | A+
Diskusia  (57)

Áno je to tak. Som imigrant, som prisťahovalec, ktorý takmer pred rokom opustil svoju krajinu (legálne). Áno, neutekal som kvôli vojnám ako oni (vraj), ale odišiel som tiež kvôli zlým životným podmienkam (nechcem porovnávať tie moje s podmienkami terajších imigrantov). 

Áno, neviem čo to je, keď okolo Vás strieľajú, umierajú ľudia, padajú bomby, nikdy som to nezažil a pravdu povediac dúfam, že sa toho ani nedožijem, ak to má raz prísť. Určite to musí byť ťažké, bolestivé, zúfale, nič z čoho by ľudom malo byť na smiech. Všetko to chápem, otázkou je, ale prečo vznikajú tieto vojny v týchto krajinách ako sú Sýria, Bangladéž, Pakistan, Uzbekistan atď.. Prečo sa tam krajania medzi sebou zabíjajú. Samozrejme o tom by sa dalo písať a rozprávať veľa a veľa o tom už aj napísané bolo. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skôr mi ide o to, čo vidím dennodenne v meste, kde žijem, a čo vidím v médiach a aj mimo nich. Imigranti z týchto krajín (prevažne moslimovia), ktorý sa dennodenne snažia dostať do krajín ako Nemecko, Veľká Británia, Francúzko. Prečo práve tam?! Odpoveď je jednoduchá. Tieto krajiny sú natoľko veľké a na toľko zasiahnuté EÚ, že skôr či neskôr musia prijať týchto imigrantov, lebo budú "pritlačený k múru" za otrepaný rasizmus. Nielenže sú ochotní prijať, ale s odstupom času aj prispôsobovať sa im. Absolútne nemysliteľné! 

Pricestoval som do krajiny, musel sa okamžite prispôsobiť. Musel som sa učiť jazyk, ktorým sa tu rozpráva, musel rešpektovať pravidlá, ktoré tu platia (aj keď mnoho z nich je postavených na hlavu), platím dane, ako každý normálny občan, nepoberám žiadne prídavky, pracujem atď. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Musím sa priznať, že situáciu okolo imigrantov sledujem a zaujíma ma. Čo som mal doteraz možnosť vidieť?! Vidím veľké množstvo ľudí, ktoré sa snažia za každú cenu dostať do spomínaných krajín, alebo aspoň do lepších podmienok. Často sú ochotní riskovať aj svoj život. Vidím, ale veľké množstvo mladých chlapov a mužov v najlepších rokoch (15-35), ktorí boli ochotní vyhodiť svoje manželky a deti z prepravných lodí, aby sa dostali do cieľa. Koľko je ich?! 60-70% a zvyšok sú tie matky s deťmi o ktorých tak radi média rozprávajú. 

Za čím idú týmto muži?! Nemôžem si pomôcť, ale mám pocit, že ide o vojakov, ktorí chcú šíriť islam v krajinách, ktoré im to dovolia, aby tak mohli vytvárať pevnejšie vojnové väzby. Sú to chlapi v najlepších rokoch, pre ktorých je jedine náboženstvo práve islam a nič iné. Ľudia, ktorá celé roky vyhlasujú, že neznášajú Európanov, lebo nevyznávajú ich náboženstvo sa zrazu masívne chcú dostať do Európy?! Títo ľudia sa sťažujú, že prechádzajú cez krajiny, ktoré sa o nich vôbec nestarajú. Chcú diktovať podmienky. Kde sme?! Áno, buďme humánny, príď (ako ja), začleň sa, snaž sa nájsť prácu, naučiť jazyk, plať dane, rešpektuj pravidlá, náboženstvo a tak budeš považovaný za človeka s hodnotou. No v médiach vidíte sedieť na uliciach individuá mávajúce samopalom a vyhražajúce sa svätou vojnou a smrťou všetkých ne-moslimov dookola. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Veľká väčšina týchto ľudí neidú do Európy, lebo sa chcú mať lepšie a chcú sa prispôsobiť! Práve naopak, chcú vytvárať problémy, chcú, aby sa im celý svet prispôsobil, a ak nie vy "rasisti" všetkých Vás postrieľame. 

Mám zopár kolegov moslimov, a áno, aj keď sa mi to nepáči, ale často sa im musíme v práci prispôsobovať a aj mnohí z nich sú leniví podliaci, ktorý chcú robiť čo najmenej - zarobiť čo najviac a ešte aj čerpajú výhody, ktoré im krajina bohato poskytuje. Povedzme si, že takých je, ale všade veľa a je jedno z akej krajiny sú.

Čo ja ale nechápem, prečo sa stále krajiny týmto ľudom musia prispôsobovať, prečo je to tak?! Prečo im stavajú mešity, prečo keď je ramadán musia mať prestávku presne o 21:22, mini prestávky (modlenie 5x denne), prečo môžu ženy v Európe chodiť zahalené aj keď je tu kultúra iná - a Európania nemôžu byť na pláži v Dubai v plavkách, lebo to nie je podľa Koránu!). Prečo, keď tomuto človeku poviete niečo zlé, alebo mu nevyhoviete ste okamžite rasista a riešia Vás a nie to, čo sa skutočne stalo?!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viem, že medzi tým množštvom ľudí sú deti, a je mi ich ľúto, lebo netušia čo sa okolo nich deje, nemôžu za to, a určite to bude mať na nich strašný vplyv. Určite je medzi nimi, aj veľa ľudí, ktorý sa chcú začleniť, ale sú hádzaní do "jedného koša" s tými ostatnými. R.I.P. pre všetkých tých, ktorý boli vytlačený, vyhodený z lodí na mori.

Je možno smiešny, ale je to môj názor a nemusíte s ním súhlasiť, ale ak som človek, ktorý nemá čo jesť a piť a naozaj chcem ísť do "lepšieho", tak nebudem sa sťažovať, aké jedlo som dostal, ale som rád, že som vôbec niečo dostal. Prispôsobím sa a budem sa snažiť začleniť, aby si ma ľudia vážili. Osobne si myslím, že by sme na Slovensko týchto ľudí púšťať nemali, či už je to humánne alebo nie, ale my musíme chrániť našu krajinu, našich občanov. Máme ich dosť, ktorý žijú v biednych podmienkach a treba pomáhať týmto ľudom, či už oblečením, materiálne, alebo len úsmevom. 

Marek Elias

Marek Elias

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek, ako aj vy. Ak sa cítite nespokojný vo Vašej krajine a váhate či sa Vám oplatí presťahovať do zahraničia alebo nie, v tomto blogu Vám priblížim aj moju "cestu" za takýmto rozhodnutím. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu